Handelsbetingelser
1 – Anvendelse
1.1
På de følgende sider finder du de betingelser som træder i kraft, når du indgår et samarbejde med Profmedia (CVR: 44035146). Når du indgår et samarbejde med Profmedia, så accepteres disse betingelser. Handelsbetingelserne gælder således både for Profmedia’ konsulentarbejde, men det gælder også for andre opgaver/ydelser som Profmedia løser for samarbejdspartnere.
1.2
Ved indholdsmæssig uoverensstemmelse mellem handelsbetingelserne og individuelle aftaler mellem Profmedia og kunden, har de individuelt aftalte betingelser forrang, hvis disse er aftalt skriftligt.
1.3
Kunden accepterer, at handelsbetingelserne er en integreret del af en given aftale, ved underskrivelsen af den individuelle samarbejdsaftale mellem Profmedia og kunden.
1.4
Ved indgåelse af aftale accepterer kunden, at Profmedia må bruge denne case samt resultater som reference på Profmedias hjemmeside og i Profmedias markedsføring og lignende situationer.
2 – Tilbud
2.1
Et tilbud fra Profmedia er udregnet på baggrund af opgavens omfang, som er defineret gennem kommunikation med den købende part.
2.2
Tilbuddet er gyldigt fra den angivne dato og en måned frem. Overskrides denne periode, så er Profmedia ikke længere forpligtet til tilbuddets indhold.
2.3
Aftalen mellem Profmedia og kunden er indgået, når begge parter har underskrevet samarbejdsaftalen.
3 – Fakturering og betaling
3.1
Fakturering sker forud. Annonceringen påbegyndes på den aftalte opstartsdato, som er defineret i den underskrevet samarbejdsaftale. Den første faktura vil automatisk blive udstedet på opstartsdatoen, som er angivet i samarbejdsaftalen.
Ønsker kunden at gøre indsigelser mod en fremsendt faktura, så skal dette ske senest 5 dage efter kundens modtagelse af fakturaen.
3.2
Betalingsbetingelserne er 8 dage, medmindre andet er skriftligt aftalt. Ved overskridelse af forfaldsdatoen vil der blive pålagt et rykkergebyr på kr. 100,- pr. rykker. Sker betalingen ikke rettidigt forbeholder Profmedia sig retten til at ophæve samarbejdet med omgående virkning.
4 – Levering af ydelser
4.1
Profmedia udbyder et digitalt produkt, og leveringen vil derfor ske, når de udarbejdede annoncer bliver godkendt af den enkelte platform. Profmedia har ikke indflydelse på godkendelsesprocessen, og kan derfor ikke holdes ansvarlig for en for sen levering grundet forlænget godkendelsesproces.
4.2
Leveringen af de digitale ydelser vil ske i henhold til det aftalte tidspunkt i samarbejdsaftalen, medmindre andet er aftalt skriftligt.
5 – Kundens forpligtelser
5.1
Kunden har ansvaret for, at det tilsendte brugsmateriale til annonceringen, ikke er i uoverensstemmelse med dansk ret og overholder skrevne såvel som uskrevne etiske retningslinjer i relation til internettet.
5.2
Kunden er forpligtet til at overholde de aftaler, som fremgår i samarbejdsaftalen. Overholdes disse ikke, så vil det blive betragtet som misligholdelse af kontrakt.
6 – Misligholdelse af kontrakt
6.1
Profmedia forbeholder sig rettet til at ophæve ethvert køb med kunden straks og uden ugrundet ophold, hvis kunden har misligholdt samarbejdsaftalen eller ved manglende betaling.
7 – Garantier
7.1
Profmedia giver ikke nogen garantier for specifikke resultater, flere kunder eller øget konverteringer. Vi bestræber os på fornemste vis efter at hjælpe samarbejdspartnere med at opnå deres målsætninger, men der stilles ikke garanti for dette.
8 – Varighed og opsigelse
8.1
Aftalens varighed vil altid fremgå på samarbejdsaftalen, som er blevet udarbejdet i fællesskab mellem Profmedia og kunden. Den fremgår i form af en periode, hvor slutdatoen er tidspunktet for hvornår samarbejdet ophører. Startdatoen er den dato, hvor kunden tager ydelsen fra Profmedia i brug.
8.2
Opsigelsen af et samarbejde med Profmedia skal ske skriftligt, og kan gøres med øjeblikkeligt varsel. Aftalen mellem Profmedia og kunden vil løbe måneden ud, hvor både Profmedia og kunden stadig er forpligtet til at opfylde de indgående aftaler beskrevet i samarbejdsaftalen, men Profmedia vil stoppe faktureringen omgående.
8.3
Opsiges samarbejdet efter samarbejdsaftalen er underskrevet, og før ydelsen er taget i brug (startdato), så kan kunden blive opkrævet et gebyr på 1000 kr., såfremt Profmedia har påbegyndt det indledende arbejde (ex. opsætning af kampagner, undersøgelse af markedet, redigering af kreativer osv.) I dette tilfælde skal Profmedia kunne fremvise beviser for påbegyndt arbejde, hvis gebyret skal opkræves.
9 – Erstatningspligt og ansvar
9.1
Ved rådgivning og grove fejl begået af konsulenter/webdesigner accepterer kunden med denne kontrakt at Profmedia ikke kan påtvinges erstatningspligt for købers samlede økonomiske tab, direkte som indirekte eller afledte. Profmedia kan ligeledes ikke holdes erstatningspligtig for andre forhold af nogen art.
9.2
Profmedia kan ikke holdes ansvarlig for forhold, som kan henføres til mangelfulde ydelser fra relevante underleverandører eller samarbejdspartnere.
9.3
Profmedia kan ikke holdes erstatningsansvarlig for forsinket levering af markedsføringsløsninger – og strategier, som skyldes mangelfulde informationer fra kunden, eller opståede tekniske implikationer i forbindelse med specialtilpasset ydelse. Profmedia skal så vidt som muligt give kunden et rimelig forudgående varsel.
9.4
Profmedia sætter en ære i at overholde enhver retlig regulering, og vi vil aldrig bevidst rådgive samarbejdspartnere til markedsføringstiltag, som er i strid med nogen form for lovgivning, regler eller 3. mand rettigheder.
10 – Force Majeure
10.1
For det tilfælde, at Profmedia ikke er i stand til at levere den aftalte ydelse, som følge af forhold, der ligger udenfor Profmedia kontrol, herunder brand, oversvømmelse, strejke, lock-out, strømsvigt, svigtende ydelser fra tele- og netværksleverandører eller lignende skal Profmedia være frigjort fra de mellem parterne aftalte leveringsforpligtelser, så længe en sådan situation består.
11 – Databehandling
11.1
I relation til kundens data er Profmedia databehandlere, og kunden er den dataansvarlige. Profmedia handler alene efter instruks fra kunden. Profmedia skal træffe de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at oplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med persondataforordningen.
11.2
I forbindelse med indgåelse af aftale mellem Profmedia og kunden, vil Profmedia i sin kundedatabase registrere kundeoplysninger, herunder navn på virksomhed, CVR-nummer, Adresse, kontaktpersoner, telefonnummer og e-mail. Profmedias behandling af sådanne oplysninger vil ske i overensstemmelse med persondataforordningen.
Som databehandler forpligter Profmedia sig til at underskrive en databehandleraftale i henhold til GDPR.
11.3
Kunden er forpligtet til løbende at meddele Profmedia om eventuelle ændringer i de nævnte oplysninger, da det ellers kan have konsekvenser for Profmedias muligheder for at udføre det aftalte arbejde.
11.4
Profmedia kan ikke stilles til ansvar overfor manglende overholdelse af EU-lovgivning vedr. GDPR. Dette gælder vedrørende behandling og opbevaring af persondata, som er modtaget gennem en ydelse via Profmedia, herunder bl.a. Meta annoncering, Google annoncering og kontaktformular på hjemmeside.
12 – Fortrolighed
12.1
Begge parter er i et samarbejde forpligtet til at behandle samtlige oplysninger, der er givet vedrørende den anden parts virksomhed, som fortrolige oplysninger. Denne forpligtigelse gælder også efter endt samarbejde.
I forbindelse med dette tilbyder Profmedia at underskrive en fortrolighedserklæringen (NDA).
12.2
Profmedia vil gennem et samarbejde få adgang til kundens forskellige platforme (ex. hjemmeside, Facebook business manager og Google Analytics) samt indsigt i kundedata, som bliver anvendt i forbindelse med ydelser og produkter, som Profmedia leverer.
I den forbindelse forpligter Profmedia sig til at underskrive en databehandleraftale.
13 – Salg eller fusion
13.1
I tilfælde af, at Profmedia sælges, fusioneres eller ændrer selskabsform, fortsætter aftalen ind i det nye selskab på samme vilkår som den underskrevne samarbejdsaftale.
14 – Ændringer
14-1
Profmedia kan til enhver tid ændre handelsbetingelser ensidigt. Kunden vil stadig være underlagt daværende handelsbetingelser som gjaldt, da det nuværende samarbejde blev indgået.
15 – Kontakt
15.1
Profmedia kan kontaktes telefonisk eller på mail:
Telefon: +45 22 96 01 50
Mail: kontakt@profmedia.dk
16 – Lov og værneting
16.1
Enhver tvist som måtte udspringe af kontrakten mellem parterne skal aflægges ved byretten i Odense. Tvisten skal afgøres efter dansk ret.
Gældende per. 1 august 2023